Zeelenberg en Gradus bundelen hun krachten

“We ‘verstaan’ elkaar. Dat is bijzonder in dit wereldje.”

Met trots kunnen we melden dat de bureaus Zeelenberg en Gradus onlangs de handen ineen hebben geslagen en een strategische samenwerking zijn aangegaan. Op het gebied van loopbaan & ontwikkeling en arbeidsmobiliteit werken Zeelenberg en Gradus al enige tijd samen. Nu – op basis van goede ervaringen – wordt deze samenwerking geïntensifieerd. Deze samenwerking betekent voor beide partijen een breder palet aan diensten, een uitbreiding van netwerk, kennis en ervaring. Waarbij de bureaus elkaar ondersteunen in het verder bouwen aan de toekomst, zonder hun eigenheid te verliezen.

Zowel Zeelenberg als Gradus zijn al jaren bekende namen als het gaat als het gaat om HR dienstverlening aan publieke organisaties. Zeelenberg is ruim 25 jaar een gevestigde waarde wat betreft werving & selectie, loopbaan & ontwikkeling, psychologie en interim-management. Gradus biedt, naast loopbaanontwikkeling,  mogelijkheden op het gebied van arbeidsmobiliteit, mobiliteitspensioen, Appa en re-integratie. Daarbij is Gradus nauw verbonden aan Vista Nova; de School voor Loopbaan & Leiderschap en heeft daarmee het grootste netwerk van vakvolwassen professionals, kennis en ervaring in huis.

Loopbaan & ontwikkeling gezamenlijk uitbouwen
“Wij vinden loopbaan & ontwikkeling een belangrijke activiteit binnen ons bureau en willen dit ook graag uitbreiden en verder ontwikkelen”, zegt Cees Zeelenberg, Directeur van Zeelenberg. “Tegelijkertijd zien we dat heel veel tijd uitgaat naar onze oorspronkelijke kerntaak op het gebied van matching en interim-management in combinatie met psychologie. Om die reden zijn we op zoek gegaan naar een strategisch partner die de volle aandacht op deze onderwerpen heeft en waarmee we deze activiteit samen kunnen uitbouwen.”

We ‘verstaan’ elkaar
Al jarenlang – als Zeelenberg en Gradus elkaar tegenkomen – ‘verstaan’ we elkaar”, vertelt Hans van Westen, Algemeen Directeur van Gradus. “Dat merk je in de gesprekken en in het gevoel wat eronder zit. Je ziet dat het om dezelfde dingen gaat, dat het met dezelfde passie gebeurt, met dezelfde intentie en met hetzelfde gevoel voor kwaliteit. Je kijkt op die punten min of meer hetzelfde naar de wereld. Dat is zeldzaam in dit wereldje! Veel bureaus hebben eigenlijk hun verdienmodel gebaseerd op detacheren; het bekende uurtje-factuurtje. Onze modellen zijn gebouwd op het realiseren van duurzame oplossingen.  Dat is een essentieel verschil!”.

“De visie is inderdaad daarin hetzelfde; we willen duurzaam mensen helpen. Waarin we ons door de persoonlijke aanpak en het maatwerk onderscheiden van andere bureaus. Wij zetten in op de investering in jezelf, daar de rust, ruimte en tijd voor nemen en daarop inspiratie en faciliteiten bieden voor mensen. Daar maken wij het verschil”, vertelt Lucienne ter Veen, Senior Adviseur en NOLOC erkende Loopbaan Professional bij Gradus.

Veranderingen
Concreet betekent deze samenwerking dat alle loopbaan- en coach-trajecten worden ondergebracht bij Gradus. Lucienne: “Hiermee kunnen we nog meer maatwerk leveren. Want samen hebben we meer coaches, kennis en ervaring. Daarnaast verandert er niks aan onze werkwijze. De persoonlijk aanpak blijft ongewijzigd en ook onze loopbaanadviseurs – waaronder ikzelf – verhuizen mee naar Gradus.”

“Daarnaast biedt de samenwerking qua distributie ook nog een mooi voordeel”, zegt Hans. “We werken allebei landelijk, en hebben nu drie vaste kantoren waaruit we dit realiseren: Amersfoort, ‘s-Hertogenbosch en Den Haag.“

Wil je meer weten? Uiteraard zijn wij bereikbaar:
Zeelenberg, secretariaat@zeelenberg.nl of via telefoonnummer 073 612 06 55
Gradus, secretariaat@gradusgroep.nl of via telefoonnummer 033 303 87 00

Meer lezen over de samenwerking? Klik hier.

Deel dit bericht
< VorigeLoopbaan & Ontwikkeling

APPA begeleiding

van groot belang om niet de markt in te gaan als ‘die ex-wethouder’, maar als een persoon met specifieke kwaliteiten die - mits goed begrepen en ingezet - van grote waarde kunnen zijn voor nieuwe werkgevers.