Zichtbare en verbindende Directeur

Dienst Dommelvallei zoekt een transparante, koersvaste en daadkrachtige leider die de organisatie verder brengt naar de toekomst en zorgt voor een optimale samenwerking

Dienst Dommelvallei 

Dienst Dommelvallei is een samenwerkingsverband en ondersteunt als professionele partner de volgende organisaties: gemeente Son en Breugel, gemeente Nuenen, gemeente Geldrop-Mierlo, zie beschrijving. Deze 3 gemeenten maken deel uit van de boeiende Brainport regio, waar samenwerken in de natuur zit en de mogelijkheden eindeloos zijn. Niet voor niets wordt de Brainport regio de slimste regio ter wereld genoemd. Het is dé plek waar organisaties en mensen elkaar helpen om vooruit te komen.


Dienst Dommelvallei is operationeel sinds 1 januari 2014 en is gestoeld op een gemeenschappelijke regeling. Deze samenwerking is genoemd naar de rivier de Dommel die de 3 gemeenten met elkaar verbindt. De gemeenten bedienen samen een gebied met ruim 80.000 inwoners! De organisatie verzorgt voor de aangesloten gemeenten de bedrijfsvoerings- en dienstverleningstaken: alle taken op het gebied van Financiën en POI (Personeel, Organisatie en Informatie). Voor de gemeenten Nuenen en Son en Breugel verzorgt zij tevens de taakvelden Sociale Zaken en Dienstverlening. Er werken op dit moment ongeveer 175 collega’s bij Dienst Dommelvallei, zie organogram.

Jouw nieuwe uitdaging
Als directeur van Dienst Dommelvallei ligt jouw focus op twee aspecten. Enerzijds op de ontwikkeling van de drie gemeenten om een strategische, sterke positie in te nemen binnen de regio. Anderzijds op de (door)ontwikkeling van de organisatie Dienst Dommelvallei. Daarbij leggen we focus op het excelleren op bestaande taken, het doorontwikkelen van de dienst naar een volgende fase en het optimaliseren van de samenwerking. Je werkt direct samen met de afdelingshoofden en de gemeentesecretarissen. Het werken binnen een samenwerkingsverband met vier organisaties maakt de rol complex en interessant.

Visie & Missie

Dienst Dommelvallei is de professionele partner op het gebied van bedrijfsvoering en dienstverlening. Zij verbindt & versterkt de samenwerkende gemeenten op een innoverende, flexibele en klant- & resultaatgerichte manier. Zij zorgt voor de verbetering van de kwaliteit en vermindering van de kwetsbaarheid tegen lagere kosten.

De kernwaarden van de Dienst Dommelvallei:

  • Adaptief
  • Leiderschap
  • Integraal
  • Innovatief
  • Adviseurschap

Dit maakt jou de nieuwe directeur van de Dienst Dommelvallei
Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en meerdere jaren (werk)ervaring binnen multidisciplinaire samenwerkingsverbanden, maar bovenal herken jij je in onderstaande kenmerken:

  • je bent een natuurlijke netwerker en een moderne netwerkdenker. De behoeften van de betrokken organisaties staan centraal en deze vertaal je naar de interne organisatie; 
  • je gaat uit van de kracht van jouw medewerkers en zoekt proactief het contact. Je verbindt, geeft vertrouwen en biedt ruimte voor ontwikkeling;
  • je maakt je sterk voor het excelleren van de bestaande dienstverlening en weet de (door)ontwikkeling van de organisatie een boost te geven;
  • je weet als geen ander hoe je kunt omgaan met verschillende belangen en weet deze te verbinden tot een gezamenlijk belang;
  • een politiek krachtenveld is voor jou niet nieuw, je weet hoe dit werkt en je vindt snel je weg binnen de organisatie(s);
  • je hebt een duidelijke, krachtige visie en je kunt deze goed onderbouwd overbrengen;
  • je kunt kaders scheppen, keuzes maken en bent in staat sterke servicegerichte teams te bouwen;
  • je hebt sterke affiniteit met verschillende niveaus en bedrijfsprocessen binnen de betrokken organisaties en je bent organisatiesensitief.

Jouw taken

  • optreden als adviseur en secretaris van het Dagelijks Bestuur en Algemeen Bestuur van de dienst;
  • integraal leidinggeven aan de organisatie Dienst Dommelvallei en fungeren als voorzitter van het managementteam;
  • sturen op- en borgen van kwaliteit m.b.t. de dienstverlening van de dienst aan de afzonderlijke gemeenten;
  • optimaliseren van de aansturingrelaties (relatiebeheer en accountmanagement) met de afzonderlijke gemeenten;
  • het verder vormgeven en het borgen van de cultuur en gedragskenmerken van de dienst.

Arbeidsvoorwaarden

De Dienst Dommelvallei biedt je, afhankelijk van je opleiding en ervaring, een salaris van maximaal € 7.269,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 14). Het betreft een fulltime functie. Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget (17,05% van het salaris). Een arbeidsmarkttoelage behoort tot de mogelijkheden.

Contact- en informatie procedure

De procedure wordt begeleid door Zeelenberg. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Esther Dijkstra of Cees Zeelenberg via 073 – 612 06 55.

We zien jouw sollicitatie inclusief curriculum vitae en motivatiebrief graag uiterlijk 6 november 2022 tegemoet. Je kunt online solliciteren via https://sollicitatie.zeelenberg.nl/jobs/

We zijn benieuwd naar wie je bent en wat jou drijft!

De data van de procedure zijn:

Week 46                           Adviseurs voeren oriënterende gesprekken met kandidaten
23 november 2022          cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
30 november 2022          1e gespreksronde
7 december 2022            2e gespreksronde

12 december 2022           3e gespreksronde



Een assessment en/of referentieonderzoek maakt mogelijk onderdeel uit van de procedure.

Om in dienst te kunnen treden bij Dienst Dommelvallei is het kunnen overleggen van een geldige verklaring omtrent gedrag (VOG) vereist.

Dienst Dommelvallei koestert verschillen tussen collega’s, zij streeft daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van waar de dienst voor staat. Wie jij ook bent; bij Dienst Dommelvallei ben je van harte welkom!