Teammanager Realisatie Ruimtelijk en Ruimtelijk Beheer

Jan-Peter Bekema zoekt teammanager realisatie ruimtelijk en ruimtelijk beheer
Sollicitatieraadslid Jan-Peter Bekema is horeca ondernemer in De Fryske Marren. Samen met zijn vrouw runt hij het succesvolle restaurant De Fûke in Echten. “Voor mij zijn korte lijnen met de gemeente en transparantie van groot belang”.

Houd jij van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker te maken dan ze nu al is? Kijk dan op www.wanneerbeginje.nl

Je functie
Je geeft leiding aan ervaren medewerkers in de twee teams realisatie ruimtelijk en ruimtelijk beheer. Deze teams werken vooral nauw samen met de buitendiensten (o.a. wijkbeheer en dienstenbeheer). Ook gaat dit technische team steeds vaker op pad om beleid vorm te geven. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw teams. Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw teams. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines. Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren.

Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een coachende en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.

De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Ons aanbod
De teams realisatie ruimtelijk en ruimtelijk beheer vormen een groep van 33 medewerkers die zich dagelijks bezighouden met uitvoering van ruimtelijke projecten en het beheer van de openbare ruimte. De teams werken nauw samen met het team ruimtelijke ontwikkeling. Uitgangspunt en uitdaging voor deze drie teams tezamen is dat er een logische ordening komt van deze teams om samenwerking te versterken.

Het team realisatie ruimtelijk bestaat o.a. uit projectleiders die nieuwbouwplannen ontwikkelen. Ook bestemmingsplannen, plannen voor nieuwe verkeersknooppunten of centrumontwikkeling horen tot de taken van dit team.

Bij het team ruimtelijk beheer wordt beleid ontwikkeld op verschillende terreinen waaronder: openbaar groen, sportvelden, begraafplaatsen, kunstwerken, openbare verlichting, vastgoed & gebouwenbeheer, vaarwegen & havens, afval, kabels & leidingen en stedelijk water en riolering. Er wordt veel gewerkt met aanbestedingen, en er wordt bijvoorbeeld uitvoering gegeven aan het gemeentelijk rioleringsplan. Ook technische ondersteuning maakt deel uit van dit team. Het team werkt nauw samen met het team maatschappelijke ontwikkeling.

Daarnaast is door onder meer de invoering van de nieuwe omgevingswet een soepele samenwerking met het team veiligheid toezicht en handhaving van groot belang. Deelname aan het MD-traject is vanzelfsprekend binnen het kader van de doorontwikkeling van de organisatie.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 5.756,- (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.

Meer weten?
De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073 – 612 06 55. We zien jouw curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot en met 28 april 2020.

Je kunt online solliciteren via de reageerlink op deze pagina. We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de gesprekken in de procedure zijn gepland.

  • Vrijdag 29 mei 2020                                                   cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • Maandag 8 juni 2020                                                 1e gespreksronde
  • Woensdag 17 juni 2020                                             2e gespreksronde
  • Maandag 22 juni 2020                                               ontwikkelassessment

Een ontwikkel assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over De Fryske Marren kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl

Teammanager Dienstenbeheer

Marten Klaas Brinksma zoekt teammanager dienstenbeheer
Sollicitatieraadslid Marten Klaas Brinksma is maatschappelijk zeer betrokken en op allerlei terreinen actief binnen De Fryske Marren. Het zou zomaar kunnen dat je via hem al iets gehoord hebt over deze vacature.

Houd jij, net als Marten, ook zo van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker maken dan ze nu al is? Kijk dan op www.wanneerbeginje.nl

Je functie
Je geeft leiding aan een team van ervaren medewerkers uitvoering in technische en beheersfuncties, met versnipperde rollen. Dienstverlening staat hierbij centraal. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw team. Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw team. Digitalisering is hierbij een belangrijk onderwerp. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines.

Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren.


Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een coachende en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.



De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.



Ons aanbod
Dienstenbeheer is een team van 40 medewerkers, met accent op technische uitvoering en beheer. Met functies als brug- en sluiswachter, pontschipper, sporthalbeheerder en beheerder begraafplaatsen, staan de medewerkers letterlijk midden in de lokale samenleving en zijn het spreekwoordelijke gezicht van de gemeente. Het team heeft veel contact met de klanten (sporten, recreëren, etc.). In de zomer worden er in dit team ook seizoenskrachten ingezet. Deelname aan het MD-traject is vanzelfsprekend binnen het kader van de doorontwikkeling van de organisatie.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 5.067,- (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.



Meer weten?
De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073 – 612 06 55. We zien jouw curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot en met 12 mei 2020.

Je kunt online solliciteren via de reageerlink op deze pagina. We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de gesprekken in de procedure zijn gepland.

  • Vrijdag 29 mei 2020                        cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • Vrijdag 12 juni 2020                        1e gespreksronde
  • Donderdag 25 juni 2020                 2e gespreksronde
  • N.t.b.                                                   ontwikkelassessment



Een ontwikkel assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over De Fryske Marren? Kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl

Teammanager Klanten Contact Centrum

Marten Klaas Brinksma zoekt teammanager klanten contact centrum
Sollicitatieraadslid Marten Klaas Brinksma is maatschappelijk zeer betrokken en op allerlei terreinen actief binnen De Fryske Marren. Het zou zomaar kunnen dat je via hem al iets gehoord hebt over deze vacature.

Houd jij, net als Marten, ook zo van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker te maken dan ze nu al is? Kijk dan op  www.wanneerbeginje.nl


Je functie
Je geeft leiding aan een team van uitvoerende medewerkers van het klanten contact centrum. Dit team vormt dé toegang voor alle klanten die contact met ons zoeken. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw team. Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw team. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines.

Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren.


Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een coachende en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.



De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Ons aanbod
Het klanten contact centrum bestaat uit 32 medewerkers. De medewerkers van het klanten contact centrum zijn het visitekaartje voor de gemeente, waar het gaat om te woord staan en doorgeleiden van inwoners, ondernemers en instellingen met vragen aan en over de overheid. Het klanten contact centrum vangt 85% van alle vragen aan de voorkant af. Het team bestaat uit verschillende onderdelen. Het informatiecentrum staat klanten telefonisch te woord. Ook de sociale media vallen hieronder, waardoor het informatiecentrum nauw samenwerkt met collega’s van communicatie. De baliemedewerkers werken in Joure en onze servicepunten in Balk en Lemmer. Zij geven bijv. paspoorten en rijbewijzen af. Voor zorg is een apart klanten contact centrum, waar alle zorgvragen binnen komen die door specialisten behandeld worden. Bij het onderdeel Omgeving komen alle eenvoudige vergunningaanvragen binnen zoals evenementenvergunningen. Het onderdeel inwoners is verantwoordelijk voor verkiezingen, huwelijken, naturalisaties, etc.)

Daarnaast heeft het klanten contact centrum een goed werkende en ingerichte kennisbank en heeft het team de afgelopen jaren verschillende prijzen gewonnen (rondom dienstverlening). Thema’s die actueel zijn binnen het klanten contact centrum zijn: digitalisering/robotisering, gebruiken van big data, het onderzoeken van nieuwe vormen van dienstverlening, en het door ontwikkelen op specialismes. Deelname aan het MD-traject is vanzelfsprekend binnen het kader van de doorontwikkeling van de organisatie.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 5067,– (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.


Meer weten?
De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073 – 612 06 55. We zien jouw curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot en met 28 april 2020. Je kunt online solliciteren via de reageerlink op deze pagina. 

We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de gesprekken in de procedure zijn gepland.

  • Vrijdag 29 mei 2020                                                       cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • Woensdag 10 juni 2020                                                 1e gespreksronde
  • Donderdag 25 juni 2020                                                2e gespreksronde
  • Donderdag 2 juli 2020                                                    ontwikkelassessment

Een ontwikkelassessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over De Fryske Marren? Kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl

Teammanager Sociaal Wijkteam Werk & Inkomen

Thea Frenk zoekt teammanager sociaal wijkteam werk & inkomen
Sollicitatieraadslid Thea Frenk is oud-raadslid en woont in Langweer. Na haar raadsperiode is ze tot aan de dag van vandaag nog steeds actief in allerlei besturen. “Voor mij is belangstelling voor het gemeentelijk gebeuren een must, evenals klantgerichtheid”.

Houd jij van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker maken dan ze nu al is? Kijk dan op www.wanneerbeginje.nl.


Je functie
Je geeft leiding aan een team van ervaren medewerkers. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.  Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw team. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines. Op basis van een recente rapportage ontwikkel je de werkwijze ‘scherp aan de poort’ verder door. Ook draag je bij aan de verdere beheersing van het sociaal domein via de maandanalyses sociaal domein (managementinformatie). Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren.


Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een coachende en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.

De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Ons aanbod
Het sociaal wijkteam werk & inkomen bestaat uit 17 medewerkers en werkt nauw samen met de sociale wijkteams jeugd & gezin, zorg & participatie, het team maatschappelijke ontwikkeling en team backoffice sociaal domein. Samen met de andere teams wordt vanuit de gemeente gezorgd voor ondersteuning, zorg en welzijn van de inwoners. Het integraal samenwerken vanuit verschillende disciplines zorgt dat er een compleet beeld is van een situatie zodat er doeltreffend kan worden gehandeld. Het team werk en inkomen draagt zorg voor de uitvoering van de taken op het gebied van werk: het bevorderen en ondersteunen van participatie, activering, en arbeidstoedeling wanneer er geen meervoudige problematiek is. En op het gebied van inkomen: het beoordelen en verstrekken van uitkering levensonderhoud, en bijzondere bijstand. Deelname aan het MD-traject is vanzelfsprekend binnen het kader van de doorontwikkeling van de organisatie.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 5.756,- (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.

Meer weten?
De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073 – 612 06 55.

We zien jouw curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot en met 28 april 2020. Je kunt online solliciteren via de reageerlink op deze pagina. We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de gesprekken in de procedure zijn gepland.

  • Vrijdag 29 mei 2020                                                      cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • Donderdag 11 juni 2020                                               1e gespreksronde
  • Vrijdag 26 juni 2020                                                       2e gespreksronde
  • Dinsdag 30 juni 2020                                                     ontwikkelassessment

Een ontwikkelassessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over De Fryske Marren kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl

Teammanager Backoffice Sociaal Domein

Tiny Schotanus zoekt teammanager backoffice sociaal domein
Sollicitatieraadslid Tiny Schotanus is 32 jaar, woont in De Fryske Marren en is arbeidsrechtjuriste. “Voor een verbinding tussen werkgever en werknemer op lange termijn is het belangrijk dat de match direct klopt”, aldus Tiny.

Zie je een goede match, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker maken dan ze nu al is? Kijk dan op www.wanneerbeginje.nl


Je functie
Je geeft leiding aan een team van beleidsuitvoerende medewerkers. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.  Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw team. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines. Je draagt bij aan de ontwikkeling van visie en koers van de gemeente  en voor het sociaal domein in het bijzonder. Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren. Je identificeert je met strategisch beleid en weet voor je team hiervan de vertaling te maken naar hun dagelijkse praktijk.


Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een coachende en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.



De sollicitatieraad
De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Ons aanbod
Het team backoffice sociaal domein bestaat uit 22 medewerkers en werkt nauw samen met de sociale wijkteams jeugd & gezin, zorg & participatie, werk & inkomen en het team maatschappelijke ontwikkeling. Het team backoffice sociaal domein zorgt voor een optimale ondersteuning van de uitvoering van gemeentelijke taken in wijkteams door het uitvoeren van administratieve processen en de financiële verwerking hiervan. Daarnaast monitort het team de uitvoering. Op de lange termijn wordt gestreefd naar een backoffice met heldere processen die uitgaan van vertrouwen in de klant, met controles op maat en een zo laag mogelijke administratieve last voor de organisatie.

Focus van het team ligt op versterken van onderlinge samenhang van de genoemde teams, daarmee het versterken van de integrale aanpak van sociale vraagstukken. Van de backoffice wordt verwacht dat het bijdraagt aan het efficiency voordeel via verdergaande digitalisering van processen. Deelname aan het MD-traject is vanzelfsprekend binnen het kader van de doorontwikkeling van de organisatie.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 5.756,- (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.



Meer weten?
De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie. Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073 – 612 06 55.

We zien jouw curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot en met 28 april 2020. Je kunt online solliciteren via de reageerlink op deze pagina. We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de gesprekken in de procedure zijn gepland.

  • Vrijdag 29 mei 2020                                              cv-presentatie (door adviseurs Zeelenberg)
  • Vrijdag 5 juni 2020                                                 1e gespreksronde
  • Dinsdag 23 juni 2020                                            2e gespreksronde
  • Maandag 29 juni 2020                                          ontwikkelassessment

Een ontwikkel assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over De Fryske Marren? Kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl

Teammanager ruimtelijke ontwikkeling

Jan-Peter Bekema zoekt teammanager ruimtelijke ontwikkeling

Sollicitatieraadslid Jan-Peter Bekema is horeca ondernemer in De Fryske Marren. Samen met zijn vrouw runt hij het succesvolle restaurant De Fûke in Echten. “Voor mij zijn korte lijnen met de gemeente en transparantie van groot belang”.

Houd jij van doen, denk je graag in mogelijkheden en heb jij echt het lef om gemeente De Fryske Marren nog kleurrijker, actiever en nofliker te maken dan ze nu al is? Kijk dan op www.wanneerbeginje.nl

Je functie

Je geeft leiding aan een team hoogopgeleide professionals. Je vertaalt strategisch concernbeleid naar beleidsontwikkeling, voorbereiding en uitvoering binnen jouw team.

Je zorgt voor doorontwikkeling en innovatie van jouw team. Als leider en verbinder met een stevige managementidentificatie committeer je je aan concernbrede doelen, mede gebaseerd op de gemeentelijke serviceformules. Je stuurt op teamoverstijgende samenwerking en het werken aan een gezamenlijke gemeentelijke identiteit met waardering van verschillende disciplines.

Je hebt als teammanager ruimtelijke ontwikkeling intensief contact met de portefeuillehouder binnen het college van burgemeester en wethouders. Je weet welke dynamiek hierin speelt, herkent deze en weet door je politiek-bestuurlijke sensitiviteit tijdig te anticiperen en adviseren.

Samen met je collega teammanagers vorm je een slagvaardig en besluitkrachtig management op operationeel en tactisch niveau en je rapporteert aan een van de directeuren.

Je profiel

  • Je bent hbo+ opgeleid in een relevant vakgebied;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende in een politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent bekend met de (veranderende) rol van de overheid in de samenleving. Jij weet jouw medewerkers te prikkelen na te denken over wat dat voor hen persoonlijk betekent en voor het team als geheel. Zo zorg jij ervoor dat zij zich bewust zijn van hun veranderende rol als ambtenaar;
  • Je hebt een zakelijke en professionele houding; je neemt initiatief om visie/koers te bepalen en bent daarin volwaardig sparringpartner voor de directie;
  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare.

De sollicitatieraad

De sollicitatieraad is actief betrokken bij de werving en selectie binnen onze gemeente. Ze hebben hun ideale mix van eigenschappen benoemd voor toekomstige medewerkers van De Fryske Marren. Dit zijn de vier waarden die de leden van sollicitatieraad extra belangrijk vinden:

  • Duurzaamheid. Je kiest voor structurele oplossingen met oog voor de langere termijn.
  • Omgevingsbewust. Je staat open voor anderen en bent goed geïnformeerd.
  • Echtheid. Je bent oprecht geïnteresseerd en echt begaan met onze inwoners.
  • Lef. Je durft je nek uit te steken, denkt creatief mee en vindt het leuk om positief op te vallen.

Ons aanbod

Ruimtelijke ontwikkeling omvat de beleidsmatige aspecten rondom gebiedsontwikkeling, inclusief grondzaken en economische zaken. Daarnaast beleidsadvies voor stedenbouw, ruimtelijke plannen, bestemmingsplannen, duurzaamheid, milieu, volkshuisvesting, recreatie en toerisme, verkeer en vervoer.

Het team bestaat uit ongeveer 20 medewerkers en werkt nauw samen met het team realisatie ruimtelijk en team ruimtelijk beheer. Naast bovengenoemde teams is door onder meer de invoering van de nieuwe omgevingswet een soepele samenwerking met het team veiligheid toezicht en handhaving van groot belang.

Op dit moment ligt de focus voor het team op het optimaliseren van onderlinge samenwerking, versterken van het wij-gevoel en het teamspecifiek richting geven aan de visie en koers die door het managementteam met de directie wordt vormgegeven. Creëren van synergie tussen de teams en teammanagers, vanuit het oogpunt van integraliteit en efficiëntie zijn hier van groot belang. Hiertoe zal in de nabije toekomst ook een Management Development traject worden ingezet voor het voltallige managementteam.

Jij krijgt de ruimte om met het bovenstaande aan de slag te gaan en tot een succes te maken! Last but not least, de sfeer in onze organisatie is ‘noflik’ en betrokken.

  • Je werkt 36 uur per week.
  • Je ontvangt een mooi salaris van maximaal € 6.240,- (bruto per maand bij een werkweek van 36 uur).
  • Naast het salaris krijg je een vrij te besteden budget. Dit geeft je meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Dit keuzebudget is 17,05% van je bruto salaris.
  • Je hebt veel mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen met opleiding en training.

Meer weten?

De procedure wordt begeleid door Zeelenberg, adviseurs voor mens en organisatie.

Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Renske Veenstra of Wouter Nijland via het kantoor van Zeelenberg in ’s-Hertogenbosch, telefoonnummer 073-612 06 55.

We zien jouw sollicitatie inclusief curriculum vitae en motivatiebrief graag tegemoet. Je kunt reageren tot 22 maart 2020. Je kunt online solliciteren via de reageer-link bovenaan deze webpagina. We vragen je in je motivatiebrief nadrukkelijk centraal te stellen: je visie op de rol van teammanager en je eigen toegevoegde waarde daarin, waarmee je tevens een inkijkje geeft in persoonlijkheid en drijfveren.

De data van de procedure kan je opvragen via welkom@zeelenberg.nl

Een ontwikkel assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Meer weten over de Fryske Marren kijk dan op: www.wanneerbeginje.nl